Succesvol jubileumjaar voor de NETGO Ondernemingsgroep

IT-specialist richt nieuwe divisies op en boekt een omzetgroei van 58%

De in Duitsland en Nederland gevestigde NETGO Ondernemingsgroep kon ook in 2017 de ontwikkeling van de activiteiten verder versterken. De omzet van alle divisies en dochterondernemingen nam toe, waarmee de IT-groep een recordomzet van meer dan 45 miljoen euro behaalde. Zo wist de ondernemingsgroep een omzetgroei van 58% ten opzichte van het jaar ervoor te boeken. 2017 was ook een recordjaar wat het aantal medewerkers betreft. De ondernemingsgroep telt nu meer dan 220 medewerkers. Alleen al in het afgelopen jaar stelde de groep meer dan 50 nieuwe collega’s aan.

De ondernemingsgroep werd in 2007 in Raesfeld opgericht door Benedikt Kisner en Patrick Kruse en ontwikkelde zich met aanvankelijk twee medewerkers relatief snel tot een IT-dienstverlener van naam in Duitsland. Sinds 2016 is NETGO ook in het Nederlandse Aalten gevestigd.

“2017 was een bijzonder en zeer succesvol jaar voor ons”, meldt directeur Benedikt Kisner. “Wij beseffen heel goed, dat onze bedrijfsontwikkeling in de afgelopen tien jaar bijzonder is geweest. Dat vroeg ook om een jubileumfeest met een speciaal avondprogramma als dank aan onze medewerkers, klanten en aan alle personen die ons in die tien jaar hebben begeleid.” Met meer dan 800 gasten, waaronder de voormalige “Weather Girl” Ingrid Arthur, en een groot Indoor Street Food Festival werd het NETGO-feest, onder de naam “ANOMAL”, gedenkwaardig.

Dat de beide directeuren oog voor de wensen van de markt hebben, toont de ontwikkeling van de beide nieuw opgerichte divisies van NETGO GmbH aan. In mei startten 14 nieuwe medewerkers in Bochum met NETGO Smartwork. De nieuwe afdeling ontwikkelt en verkoopt communicatie- en softwareoplossingen op basis van collaboration- en cloud-tools van Microsoft. Deze divisie boekt al in het eerste jaar grote successen. Net zo toekomstgericht is het in oktober opgerichte NETGO Innovations. Met behulp van innovatieve technologieën als virtual en augmented reality, data analytics en IoT ondersteunt NETGO Innovations klanten op hun weg naar de digitale transformatie. “Wat een aantal jaar geleden nog als sciencefiction klonk, is tegenwoordig voor onze klanten en voor ons actueler dan ooit”, legt directeur Patrick Kruse uit.

“Onze divisies Systemhaus, Cloud, Consulting, Informatieveiligheid, Reseller-Solutions en nu ook Smartwork en Innovations vullen elkaar uitstekend aan en bieden onze klanten een totaaloplossing rond om hun IT“, vult Kisner aan.

Met een nieuwe vestiging in Gütersloh is de IT-dienstverlener sinds augustus 2017 ook in Oost-Westfalen aanwezig. De locatie Bottrop is verplaatst naar de directe nabijheid van het winkelcentrum CentrO in Oberhausen en biedt de medewerkers zo een betere infrastructuur.

Het eind 2016 gekochte systeemhuis CompuTech, gevestigd in Linden (Hessen), vult het portfolio van NETGO uitstekend aan. Van deze synergiën konden beide ondernemingen profiteren, zodat ook de omzet van CompuTech in het afgelopen jaar duidelijk toenam. Met het 30-jarige bedrijfsjubileum van CompuTech stond er bovendien nog een groot evenement op de agenda van de marketingafdeling. Volker Bouffier, de minister-president van de deelstaat Hessen, nam de gelegenheid waar om een lofrede aan de onderneming te sturen ter gelegenheid van het bedrijfsjubileum.

Ook de tot de groep behorende bedrijven SILA Consulting GmbH op het gebied van IT-veiligheidsadvies, Data Westfalia GmbH als clouddienst en NETGO B.V. in het Nederlandse Aalten lieten dit jaar opnieuw een positieve ontwikkeling zien.

In totaal beschikt de NETGO Ondernemingsgroep met Ahaus, Aalten, Bocholt, Bochum, Borken, Coesfeld, Linden, Gütersloh, Hannover, Keulen, Marburg, Münster en Oberhausen intussen over dertien locaties.

Zeer succesvol is de onderneming momenteel bij de werving van nieuwe medewerkers. Toch staan er op dit moment nog altijd 30 functies open op de website van de onderneming. En daarbij blijft het waarschijnlijk niet: ”Wij willen doorgroeien en hebben daarvoor nog meer IT-experts nodig, zowel in de verkoop, op het gebied van IT-service/system engineering en ook in IT-consulting”, aldus Kisner over de actuele behoefte aan personeel.

Beide directeuren kijken uit naar de projecten in het komende jaar. De bouw voor de nieuwe bedrijfscentrale in het westen van Borken begint nog in januari en zal in de eerste helft van 2019 voltooid zijn. ”In het kantoor aan de Landwehr barsten we aan alle kanten uit onze voegen. Bovendien zijn we een toekomstgerichte onderneming met een grote behoefte aan extra personeel en stellen we compleet andere eisen aan de perfecte werkplek. In ons nieuwe hoofdkantoor met meer dan 5000 m² kunnen we voor onze medewerkers aan deze eisen voldoen“, aldus een tevreden Kruse.

Ook plannen voor de oprichting van verdere divisies en voor overnames staan voor 2018 op de rol. “Onze klanten worden op elk gebied van de IT met steeds hogere eisen geconfronteerd. Dan is het belangrijk dat wij als IT-dienstverlener de juiste diensten aanbieden en onze klanten bij al hun vragen kunnen ondersteunen“, verklaart Kisner.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *